niedziela, 10 czerwca 2012

Akcja Fair Play - Metro Centrum

Z różnych względów do metra Centrum przybyłam po 13.00. Na ten tychmiast miła Agnieszka (Pozdrawiam Agnieszkę! :) ) wręczyła mi ulotki do rozdania. Następnie poproszono mnie o przytrzymanie transparentu - nie była to łatwa sprawa - ramiona nieco omdlewały. Trzymałyśmy z dziewczynami na zmianę. Ja, przyznaję, tylko raz, ale za to dłuższą chwilę.
Obok trwała konkurencyjna akcja raperów chrystusowych, z ważną przecież, ale niezwykle głośną misja nawracania dzieciaków. Obok strefa kibica i kolejne dźwięki. Łatwo nie było. Ale organizatorki miały jasny cel i nic nie mogło stanąc im na przeszkodzie. Przemawiały przez megafon, informowały, uświadamiały, przy pomocy rzeszy wolontariuszy. Włączały syreny, a reszta używała gwizdków, dla zwrócenia uwagi i ukazania wagi problemu. Nie miałam gwizdka, ale umiem na szczęście gwizdać donośnie na palcach - przydało się... ;) Były też znicze zapalone ku pamięci bestialsko zamordowanych zwierzaków oraz kilka zdjęć pokazujących skutki tego haniebnego procederu.
Przechodnie, początkowo niechętnie, zatrzymywali się jednak i dopytywali o co chodzi. Bywało, że niektórzy byli, sądząc po akcencie, zza naszej wschdniej (której konkretnie?) granicy. Nie wyczuwałam w rozmowie z nimi niechęci. Raczej niedowierzanie, ale i narzekanie na władze.
Gdy nadawano odgłosy cierpiących, ukraińskich zwierzaków, widziałam łzy w oczach niektórych przechodniów. Więc jednak trafiało do serc...
W tym zaaferowaniu tylko dwa zdjęcia udało mi się zrobić. Ciekawam innych. Może na niektórych jestem ja...? (Takie czarno-długo-włose w różowych chałacie w błękitne kwiatki oraz leginsach) Jeśli tak, proszę o kontakt... ;)
Pozdrawiam organizatorów i wszystkich zaangażowanych w tworzenie tej, jakże ważnej, akcji  :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...