środa, 23 maja 2012

Sojonez idealny :)

Yes! Yes! Jest! Nareszcie udało mi się trafić na przepis idealny! Tęskniłam za czymś, co zastąpiłoby mi majonez z jajek. Sos z nerkowców był najbliższy ideałowi, ale ten przepis przebija wszystkie inne. W zasadzie sos ze spienionego mleka sojowego już próbowałam robić, ale zawsze wychodziła z tego wodnista maziaja. Dopiero na forum Empatii trafiłam na to czego szukałam - pomysłodawczyni wpadła na genialny pomysł dodania do zbyt jednak rzadkiego sosu, błyskawicznej kaszki kukurydzianej. Znalazłam taką na stoisku z odżywkami dla dzieci - można dostać bez dodatku owocowych smaków. Myślę, że z braku kaszki na półce, kleik ryżowy spełni również swoje zadanie. Sojonez jest idealnie gęsty, a zarazem łatwo się rozprowadza na np. kanapce. Nie byłabym sobą, gdybym nie dodała do niego odrobiny czosnku. Myślę, że wyjdzie też z tego smakowity sos chrzanowy czy tatarski... :)


Potrzebne będą:

  • 1 szklanka mleka sojowego naturalnego
  • 1 szklanka oleju
  • 1 łyżka musztardy (dodałam czeskiej )
  • 1-1.5 łyżki soku z cytryny
  • 1 płaska łyżeczka cukru pudru (przeważnie dodaję dla złagodzenia kwaśności soku z cytryny)
  • 1-3 łyżek kaszki kukurydzianej błyskawicznej
  • sól&pieprz do smaku
  • (ewentualnie) łyżeczka czosnku granulowanego
Mleko wlać do blendera, dodać sól&pieprz, sok z cytryny, musztardę, cukier i miksować ok. 5 minut do powstania spienionej masy. Następnie, nie przestając miksować dolewać bardzo powoli olej. Na koniec wsypać kaszkę i miksować jeszcze chwilę. 
Autorka upomina, żeby kaszka była koniecznie błyskawiczna, do zalania ciepłą wodą, nie taka do gotowania. - tylko błyskawiczna odpowiednio zagęści sos.

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...