poniedziałek, 18 czerwca 2012

Makaronowy ekspres

Obiecywałam na Facebooku, że wrzucę przepis wieczorkiem, ale jak się z pracy wraca po 21.00 to wieczorek jest po 23.00...
Mało czasu było dziś rano, do pracy trza wychodzić, a tu pomysłów na obiad brak. Zaglądam zatem, proszę ja Was, na forumveg, i znajduję taki oto temacik kulinarny i korzystam z jednego z przepisów, z braku laku zmieniając go nieco. Powstaje takie coś, co na ten tychmiast zabieram do pracy, bo czas goni:


Potrzebne będą:
  • 0,5 niedużej cukinii
  • 0,5 bakłażana
  • 1 średnia cebula
  • 10 cm. kawałek pora
  • 0,5 puszki kukurydzy
  • 0,5 paczki makaronu
  • 1 puszka pomidorów rozdrobnionych w zalewie
  • 2-3 łyżki oleju
  • ok. 1,5 szklanki wrzątku
  • sól&pieprz
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • 1 łyżeczka oregano (lub bazylii, ziół prowansalskich itp)
Cebulę i pora pokroić drobno i zrumienić na oleju. W tym czasie pokroić w kostkę cukinię oraz bakłażana i podsmażać mieszając ok. 3 min. Następnie wsypać cynamon i mieszać przez minutę, a potem resztę przypraw, sól&pieprz, makaron oraz wrzątek Gotować pod przykryciem tyle czasu, ile wymaga dany rodzaj makaronu. Następnie dodać pomidory i kukurydzę, doprowadzić do wrzenia i podgrzewać kolejne 5 minut.

Podawać posypane zieleniną - u mnie bazylia.

Z dodatkiem mleka kokosowego potrawa nabierze jedwabistości i bardziej delikatnego smaku.

2 komentarze:

  1. O, nasz wąteczek. Ja wywalę pora , a pomidory w zalewie zamienię na świeże i myślę, że też coś z tego będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wąteczek jak najbardziej godny polecenia :)
      Bazowałam na tym co miałam w lodówce... Cebulę i pora dodaję prawie do każdego dania. No, może za wyjątkiem deserów... ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...