poniedziałek, 28 maja 2012

Pasta z fasoli - codzienna

Fasola to podstawa wielu wariacji kulinarnych w temacie past na kanapki. Wiadomo, fasola ugotowana w domu jest zdrowsza i tańsza od konserwowej, ale przeważnie, jeśli chodzi o przyrządzanie posiłków, działam w ostatniej chwili i dość impulsywnie, dlatego konserwy są dla mnie wybawieniem.
Dziś wykonałam pastę, wydaje mi się, śródziemnomorską w stylu...:


Potrzebne będą:
  • puszka białej fasoli
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 3 łyżki sosu sojowego (lub sól do smaku)
  • czosnek granulowany, oregano, pieprz
  • 1 niewielka cebula pokrojona drobno i zrumieniona na oleju
  • ok. 5 łyżek wrzącej wody
  • 1 czubata łyża bułki tartej
Fasolę zmiksować z olejem, octem, sosem sojowym, przyprawami i cebulą. Podczas miksowania dodać wrzątek - ilość podana "na oko" - w razie czego dodać więcej - wrzątek ułatwia miksowanie. Na koniec, nie przestając miksować dodać bułkę tartą.

Moja propozycja - podawać na grzance przybraną zielonymi i czarnymi oliwkami oraz bazylią. Obok grzanka z domowymi powidłami i cynamonem - zdjeia robione w ostrym porannym słońcu, ciężko wyeliminować cienie... ;)

2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam pasty z bułką tartą, bardzo mnie to zaciekawiło ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bułka służyć ma tylko zagęszczeniu masy fasolowej. No, może troszkę przy okazji wydelikaca smak... ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...