piątek, 12 października 2012

Burgery ryżowe z oliwkami i natką

Naszło mnie na kotlety z ryżu, zatem zrobiłam, choć w tzw międzyczasie przeczytałam gdzieś w necie przepis na wyśmienite kotlety z kaszy jęczmiennej, i już mam kolejny pomysł do zrealizowania.... Ale pozostańmy przy kotletach ryżowych:


Potrzebne będą:
  • woreczek brązowego ryżu (100g)
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • 2 łyżki oliwek zielonych
  • 2 łyżki oliwek czarnych
  • 1 łyżka pokrojonej papryki konserwowej
  • 1 łyżka zrumienionej cebulki
  • 1 kopiasta łyżka mąki
  • 1 łyżka bułki tartej
  • 2 łyżki majonezu roślinnego ( u mnie majonez z fasoli   jako uzupełnienie aminokwasów)
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • sól&pieprz do smaku 
  • bułka tarta do obtaczania kotletów
  • olej do smażenia
Ryż ugotować wg przepisu na opakowaniu, a następnie przepuścić przez maszynkę do mielenia wraz z resztą składników. Formować kotlety, obtaczać w bułce i smażyć na oleju.
W celu ograniczenia smażonych potraw można upiec burgery w piekarniku - zabieram się do tego, ale za każdym razem średnio mi smakują wszelkie pieczone kotlety. Nie wiem, może coś źle robię...

Z braku czasu podałam tym razem na grahamce z majonezem z fasoli, keczupem, kapustą pekińską, pomidorem, cebulą i ogórkiem konserwowym (słoik ogórków to prezent od Jagody) jako burger. No i wyszło świetnie. Sami popatrzcie:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...