środa, 4 lipca 2012

Makaron po chińsku

Mówiłam, że mam jazdę na chińskie i sezamowe..? Mówiłam. No to znowu dziś chińszczyzna. Tym razem, z braku makaronu sojowego, użyłam zwykłego makaronu z mąki durum, ale, oczywiście, może być też ryz jaśminowy i cokolwiek przyjdzie Wam do głowy.
Danie, jak to zwykle ja, robiłam na chybcika, bo do parcy czas iść, a tu obiad trzeba ugotować i na bloga rzucić jeszcze... ;-)


Potrzebne będą:
  • 2 duże garście ugotowanego makaronu
  • 0,5 puszki odsączonej białej fasoli
  • 2-3 łyżki oleju do smażenia
  • 1 młoda cebula
  • kawałek papryki czerwonej
  • płaska łyżka sezamu
  • sól&pieprz
  • 1 płaska łyżeczka curyy
  • 1 płaska łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • 1 płaska łyżeczka czosnku granulowanego
  • ok. 2 cm utartego drobno korzenia imbiru
  • szczypta cynamonu
  • sos sojowy
  • olej sezamowy
  • ew. sól&pieprz do smaku
Cebulę pokroić w piórka i podsmażyć  na oleju wraz z pokrojoną w paski papryką. Gdy zmięknie papryka dodać imbir, smażyć dosłownie chwilkę, a potem dodać wrzątek i wszystkie przyprawy, dusić chwilę (ok 2 minut?), a następnie dodać fasolę, makaron, sezam i sos sojowy do smaku. Mieszać podgrzewając ok 2-3 minut.
Na talerzu polać olejem sezamowym i posypać posiekanym szczypiorem i odrobiną sezamu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...